اتوماسیون اداری : مزایای اتوماسیون اداری چیست؟

اتوماسیون اداری - مزایا - معایب

اتوماسیون اداری

استفاده از یک سیستم اتوماسیون اداری مناسب، علاوه بر اینکه  باعث صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و در نتیجه بهره ور شدن سازمان می شود، دستاوردهای چشم‌گیری برای مدیران،کارشناسان،کارکنان دبیرخانه و بایگانی ، ارباب رجوع یک سازمان و در نهایت محیط زیست به دنبال دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می کنیم.

  • حذف قابل ملاحظه‎ای از مکاتبات کاغذی در سازمان
  • انجام تمامی کارهای اداری در هر زمان و حتی خارج از محل کار
  • استفاده بهینه از زمان با عملیات خودکارسازی فرآیندهای اداری
  • ثبت و نگهداری سوابق در حجم کمتر، ایمنی بالا و مراجعه‎ی آسان
  • برداشته شدن دفاتر حجیم اندیکاتور از روی میزکار دبیرخانه
  • به حداقل رسیدن توقف، اشتباه، تکرار و بیهوده‌کاری در عملیات ثبت اسناد و مدارک
  • مدیریت متمرکز و ایجاد شفاف‎سازی در مراحل گردش اسناد
  • پایش فعالیتهای سازمان و تولید گزارشهای متنوع مدیریتی
  • مدیریت و نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان
  • ردیابی امور وپیگیری به موقع مراحل کار
  • ارباب و رجوع در هر لحظه میتوانند با مشاهده آخرین اقدام انجام شده روی نامه، از پیشرفت کار مطلع گردند
  • ارباب و رجوع بدون نیاز به دوندگی در سازمان و مواجهه با کارکنان، از نواقص اسناد و مدارک پرونده خود آگاه شده و قادر به رفع آن ‌باشند
  • پیگیری نامه‌ها از طریق تلفن و یا اینترنت در راستای طرح تکریم ارباب رجوع
  • تعامل الکترونیکی با سایر سازمان‎ها
  • صرفه جویی در کاغذ و در نتیجه آن کمک به جلوگیری از قطع شدن درختان در راستای حفظ محیط زیست
حتما بخوانید:  تاریخچه پروتکل تبادل الکترونیکی مکاتبات ECE

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =