علائم و نقطه گذاری ها در انجام مکاتبات اداری

علائم و نقطه گذاری ها

علائم و نقطه گذاری ها – گام دوم در انجام مکاتبات اداری رعایت علائم و نقطه گذاری ها می باشد و شامل موارد ذیل است .

علامت ( . ) : در آخر هر جمله به کار برده می شود.

علامت ( : ) : برای توضیح، یاد کردن از گفته دیگران و ذکر اجزاء به کار می رود.

علامت نقل قول (”  “) : عین کلمات و عباراتی که بدون دخل و تصرف از کسی یا جائی نقل می گردد، در بین این علامت قرار می گیرد.

علامت پرانتز (  ) : جمله های معترضه و یا توضیح آنها، در داخل این علامت قرار می گیرد.

علامت ویرگول ( ، ) : برای جداکردن عبارات مختلف یک جمله یا مکث در موقع خواندن می باشد.

علامت خط فاصل ( – ) : برای مکث طولانی و توضیح خلاصه مطلب در جمله بکار می رود.

علامت پرسش ( ؟ ) : برای سوال درباره مطلب یا موضوعی استفاده می شود.

حتما بخوانید:  تقسیم بندی نوشته ها در انجام مکاتبات اداری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =